POMOC. KORZYSTANIE Z USŁUGI

Zamawianie usług, rejestracja, konfiguracja

Konsultanci to pracownicy obsługi klienta w Twojej firmie, odbierający połączenia czata.
W zalezności od wybranego abonamentów z systemu korzystać może jednocześnie różna liczba konsultantów.

Rozmowa wywołana przez klienta zostanie przedstawiona wszystkim dostępnym konsultantom. Pierwszy z nich, który podejmie rozmowę przejmuje ją do obsługi. Konsultant może następnie przekazać rozmowę do innego konsultanta.
Wybór abonamentu zależny jest przede wszystkim od ilość osób, które obsługiwać będą połączenia czata z Twojej strony www. Jeżeli będą to 2-3 osoby, należy wybrać najniższy abonament.

W każdej chwili możesz też zmienić abonament na wyższy.
Należy zarejestrować się jako klient w systemie, wybrać odpowiedni abonament, i rozpocząć integrację ze stroną www (osadzanie kodu przycisku).

Wyboru abonamentu dokonasz na stronie rejestracji
System pozwala na ustalenie "szybkich tekstów" czyli najczęściej używanych tekstów wpisywanych przez konsultanta. Na przykład: "Czy mogę jeszcze w czymś pomóc?" lub "Dziękuję za rozmowę" itp. Można ustawiać maksymalnie 5 szybkich tekstów.

Osadzanie czata na stronie www

Aby osadzić przycisk rozmowy na stronie należy zalogować się do panelu konsultanta (jako manager) i z menu Instalacja wybrać opcję "Osadź przycisk na stronie".

Można wówczas dostoswować wygląd i kolorystykę przycisku i okna.
W rezultacie otrzymujemy kod Java Script, który należy skopiować. Skopiowany kod wklejamy w wybrane miejsce na swojej stronie.

Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, poproś wykonawcę Twojej strony www. Zajmie to tylko kilka minut.
Jeżeli żaden z Twoich operatorów nie będzie pracował na komputerze przez dłuższy czas, lub ich komputer (lub program) będzie wyłączony, napis na przycisku automatycznie zmieni się na "Konsultant niedostępny. Zostaw wiadomość". Wówczas klient ma możliwość zostawienia dla Ciebie informacji.

Informacja ta zostanie zapisana w Panelu, gdzie możesz zmienić jej status na "załatwiona". Masz wówczas kontrolę nad osbługą wiadomości off-line.

Po zostawieniu wiadomości przez Klienta zostaje też wysłana wiadomość na adresy e-mail wszystkich operatorów.
Komunikacja z serwerem Livesupport odbywa się połączenim szyfrowanym. Podobnym do tych, które używają banki do obsługi swoich serwisów.

Złamanie szyfru w celu podsłuchu treści rozmowy jest niezwykle trudne.
Autozaproszenie to funkcja systemu LIVE Chat, która powoduje pojawienie się okienka zaproszenia, po spędzeniu przez klienta określonego czasu na naszej stronie.

Zakładamy że klient czytając np. opis produktu przez dłuższy czas, może być nim na tyle zainteresowany, że propozycja uzupełnienia informacji przez konsultanta czata będzie bardzo mile widziana.

Dla autozaproszenia ustawia się czas w sekundach po jakim ma pojawić się okno zaproszenia oraz treść zaproszenia.
Aplikacja operatorów powala na dołączenie do rozmowy innego dostępnego operatora. W tym celu należy kliknąć przycisk "Dodaj operatora". Wówczas z listy dostępnych aktualnie operatorów wybieramy właściwą osobę. Po dołączeniu operator bierze udział w rozmowie. Pierwszy operator może rozmowę zakończyć jeżeli nie musi już brać w niej udziału. Zapraszając innego operatora do rozmowy, okno aplikacji informuje, że jest to rozmowa przeznaczona dokładnie dla niego.
Najbardziej oczywiste miejsca na Twojej stronie www, to strona kontaktowa, gdzie oprócz telefonów, czy e-mail, klient może bezpośrednio i bezpłatnie skonsultować się w czasie rzeczywistym z Twoim operatorem.

Inne miejsca gdzie warto zamieścić przycisk, to wszelkiego rodzaju podstrony z opisami produktów, usług czy innych ofert, gdzie może być przydatna pomoc konsultanta w celu przyjęcia zamówienia lub udzielenia dodatkowych informacji.

Korzystanie z aplikacji konsultantów dla Windows

Praca z systemem Livesupport odbywa się za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Aplikacja dla windows działa w tle i czuwa nad systemem Livesupport (w formie zminimalizowanej do ikony systemowej). Poinformuje Cię automatycznie gdy nowy uzytkownik nawiąże rozmowę. Aplikacja wyświetli informację w formie powiadomienia, a Ty zdecydujesz czy odebrać rozmowę - nastąpi automatczne zalogowanie do Panelu Konsultanta.
Instalator aktualnej wersji aplikacji Livesupport znajduje się zawsze w menu "Konfiguracja" panelu Konsultanta.
Po zainstalowaniu programu należy skonfigurować go do pracy z Operatorem.

W tym celu wybieramy w programie menu "Narzędzia -> ustawienia konta", gdzie wprowadzamy login (e-mail) oraz hasło operatora, który obsługiwał będzie to stanowisko.

Inne funkcje systemu

System pozwala na ustawienie treści, która będzie wysyłana do klienta bezpośrednio po odebraniu rozmowy przez operatora.
Może to być tekst typu: "Witam, w czym mogę pomóc?", czyli tekst który najczęściej wpisuje się na rozpoczęcie rozmowy.
Funkcja ta pozwala Konsultantowi w szybki i łatwy sposób (za pomocą swojego znacznika) pokazać konkretne zagadnienie lub link na stronie przeglądanej przez klienta. Jest to bezpieczna forma synchronizacji przeglądarki (widoku strony WWW w czasie rzeczywistym) między konsultantem a klientem.
Funkcja Web-Markers (zawarta w usłudze co-surfing) pozwala operatorowi w czasie sesji chata z klientem na dokładne wskazanie konkretnego tekstu lub obszaru na stronie WWW lub zaznaczenie pola na danej witrynie, którą widzi konsultant oraz klient. Dzięki naszym rozwiązaniom konsultant może równocześnie pisać oraz pokazywać klientowi teksty/obrazy na stronie klienta